Categorii

sâmbătă, 14 ianuarie 2012

SAVARINE

De mult voiam sa fac aceasta prajitura,am mai facut-o din pachet de la dr.Oetker dar voiam o reteta  naturala facuta in casa.Am cautat pe blogurile culinare si am gasit aceasta reteta  pe blogul ''UN DULCE AROMAT ''si tin sa-i multumesc pe aceasta cale pt. reteta.Este excelenta!Asadar sa trecem la reteta.                                                           Ingrediente: 200 gr. faina,15 gr. drojdie, 200 ml. lapte, 1 ou, 20 gr. zahar, 30 ml. ulei, sare, 2 plicuri zahar vanilat.                                                                                                                                                                 Intr-un castron se freaca drojdia cu putin zahar pana se lichefiaza, apoi se dilueaza cu 150 ml. lapte caldut si cu putina faina,se lasa sa creasca.Dupa ce a crescut se adauga peste faina,ou si zahar si se amesteca cu restul de lapte caldut.La inceput se amesteca cu lingura pana se omogenizeaza toate,adaugam uleiul si incepem sa framantam cu mana.Va iesi o coca foarte moale pe care o lasam  sa dospeasca. Dupa ce a crescut se ia cu lingura si se pune in forme.Se lasa  formele la caldura pana ce coca isi dubleaza volumul,apoi se coc in cuptorul incins pana se rumenesc frumos deasupra.Intre timp facem un sirop din:500 ml.apa,400gr.zahar,zeama de la o lamaie se pun pe foc pana se topeste zaharul.Se da la racit.In acest sirop se inmoaie savarinele racite apoi se pun cu fata in jos pe un gratar ,eu le-am pus pe gratarul aragazului asezat deasupra tavii in care am copt savarinele.Deasupra le-am uns cu un jeleu facut din zeama de compot de visine si gelatina,apoi le-am taiat un capacel si le-am umplut cu frisca batuta .Sunt dementiale!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu