Categorii

duminică, 17 februarie 2013

Aniversare blog



Dragii mei,blogul meu  micut a ajuns la frumoasa varsta de doi ani.Am inceput  din dorinta de a stoca undeva retetele sa nu le mai scriu prin diverse caiete,si cum gateam cate ceva bun la fiecare sfarsit de saptamana pt. studenta mea,tot ea a fost cea care mi-a facut acest blog. Vreau sa mutumesc tuturor celor care mi-ati fost alaturi in tot acest timp si mi-ati scris cuvinte frumoase,si celor care mi-ati vizitat blogul.Va imbratisez cu drag,si va ofer cate o feliuta din tortul pe care l-am pregatit cu drag pentru voi dragi vizitatori.
Este un tort cu blat de nuca si crema cu mousse de ciocolata alba si ananas.
Blat:

  • 5 oua,
  • 5 lg. apa,
  • 5 lg. zahar,
  • 5 lg. faina,
  • 2 lg. nuca macinata,
  • 1 lgt. praf de copt
  • un praf de sare
  • 1 esenta de vanilie.
Ouale se separa,albusurile se bat spuma tare,apoi se adauga zaharul si se mai bate pana devine o bezea tare si lucioasa. Galbenusurile se amesteca cu apa si se pun in fir subtire peste albusuri.Faina se amesteca cu nuca si praful de copt,apoi se adauga peste albusuri amestecand usor cu o lingura de jos in sus sa nu se lase albusurile,se mai pune un pic de sare si esenta,dupa care se toarna in forma de tort tapetata cu hartie de copt si se da in cuptorul preincalzit cca.15 min. la foc moderat(se face testul cu scobitoarea).Se scoate si se lasa sa se raceasca apoi se taie in trei,si se insiropeaza cu un sirop facut din zahar si apa in cantitati egale(eu am pus 300 gr. zahar si 300 ml. apa),si o esenta de rom.
Crema:
  • 200 gr. ciocolata alba,
  • 300 ml. frisca lichida,
  • 1esenta de vanilie.
  • 1 cutie compot de ananas.
Frisca se incalzeste pana la punctul de fierbere,apoi se adaauga ciocolata si se amesteca bine pana se topeste,apoi se da la rece o ora.Se scoate si se mixeaza pana se face ca o spuma ,apoi se pune ananasul taiat si se amesteca usor,dupa care o impartim in doua si o intindem intre foile de blat insiropat.Deasupra am topit 200 gr. ciocolata amaruie in 200 ml. frisca si am intins usor peste blat ,apoi am ornat cu frisca batuta.
Va doresc pofta buna!

3 comentarii:

  1. La Multi Ani blogului tau!! Se pare ca suntem de-o varsta :))
    La cat mai multe retete delicioase si frumoase!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani si la cit mai multe retete delicioase !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani blogului si tie si la cat mai multe retete delicioase !!!
    Frumos tortul :)

    RăspundețiȘtergere