Categorii

miercuri, 15 februarie 2012

MACROU MARINAT


1kg.macrou,250 ml. apa,100ml. otet (9 grade),50 ml. ulei,1 lingurita cu varf de sare,1 ceapa ,1 morcov,foi de dafin, boabe de piper,boabe de mustar.                                                                                                         Macroul se curata,se indeparteaza capul si aripioarele,se spala bine,apoi se taie rondele groase de 1,5 cm.si se presara cu un praf de sare(sarea are rolul de a intari pestele)apoi se da la rece cat facem saramura.Se pune apa la fiert impreuna cu otetul,uleiul,sarea,foile de dafin si boabele de piper si de mustar,se lasa sa clocoteasca 3min.apoi se da la racit.Pana se raceste saramura se scoate pestele din frigider,se spala din nou,apoi se aseaza intr-un borcan sau intr-o galetusa de la smantana(am avut eu)un strat de peste,un strat de ceapa taiata rondele,si cateva feliute de morcov,iar un strat de peste ,iar ceapa si morcov si tot asa pana se termina .Deasupra turnam saramura racita pana se umple vasul,acoperim si dam la rece in frigider timp de 5-7 zile.Este o bunatate!

Un comentariu:

  1. Super reteta, aproximativ la fel am facut si eu macroul marinat! Prietenul meu ar manca mereu, dar eu nu prea fac des:)) Pup!

    RăspundețiȘtergere